zondag 14 februari 2010

corset flossing en ontwikkelingen

Wat is er mooier dan een prachtig zittend corset met flossing.
vandaag vond ik dit plaatje van flossing in de vorm van veren!
Ben er helemaal weg van en ga het zeker in gedachte houden voor mijn volgende corset!

Het werk aan mijn paarse 1880 jurk ligt even stil.
wil er van de week weer mee verder, moet de overrok nu toch eens afmaken,
verder ben ik aan het brainstromen over een 1890 jurk voor de stoomtram, de paarse jurk is daar ook voor maar je zult zien dat het een ongelofelijk warme dag is en dan ga ik denk ik van mijn stokje met een corset aan...dus wil ik een 1890 jurk maken waar ik geen corset onder hoef te dragen.
iets van een mooie blouse en rok (en als er tijd is een jakje), genoeg plannen dus!

2 opmerkingen:

  1. Zo mooi die flossing, maar dat kan toch enkel esthetisch zijn? Ik zie niet hoe je dit rond de baleinen kan doen, je kan het er enkel boven doen denk ik?

    Veel succes met je outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zekers mooi deze flossing.
    Even ter info, flossing wordt op verschillende punten vast gezet zodat de balein niet kan schuiven of gaten prikt in de stof.

    Bij de veertjes kan je zien dat het om de balein is geborduurd zodat die niet meer kan schuiven.

    Wat ik jammer vind is dat er heel weinig te vinden is over deze techniek.

    Veel succes en ik kom vast nog eens buurten

    BeantwoordenVerwijderen