woensdag 6 januari 2010

wat een werk,

Ik ben gisteren begonnen met het maken van de onderrok die zichtbaar is.
Het is de truly victorian 261 four-gore skirt 1885 en ik maak hem van de prachtige donkerpaarse gevoerde zijde die ik heb gekocht.
Nu moest ik natuurlijk we bedenken en beslissen wat ik met de decoratie wilde doen.
Eert wilde ik iets heel uitbundigs maar later dacht ik dat de stof zelf al zo mooi is dat ik het simpel ga houden... en ik heb me laten inspireren door deze foto:
Dus zwarte banden die de jurk een simpel maar elegant uiterlijk geven.
ik heb gekozen voor fluweelband en die heb ik gisteren aan een rand (flounce) van paarse zijde gespeld en vandaag eraanvast gezet....bijna 9 meter wel te verstaan!
morgen wil ik deze flounce aan de rok vast zetten en kijken hoeveel fluweelband ik nog moet bestellen.....duur grapje maar wel prachtig!
o en wat alle naaisters altijd zeggen, je strijkijzer is je beste vriend! zonder mijn strijkijzer zou ik de band er nooit zo mooi aangekregen hebben.
foto's volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten